70% van de Belgen vinden een medische bijstand van essentieel belang wanneer ze een reisverzekering afsluiten “Wij volgen de medische dossiers van onze klanten van heel dichtbij op en controleren de kwaliteit van de plaatselijke zorgverlening zodat we eventueel onze beslissingen kunnen bijsturen. Indien nodig organiseren wij hun repatriëring met de meest optimale veiligheidsmaatregelen om hen naar België terug te brengen, er hun verzorging verder te zetten of hen naar huis te brengen. Mobiele apps voor nog meer snelheid Ons leidmotief is: ‘Er zijn geen problemen, enkel oplossingen. Onze klanten zijn onze prioriteit. De bijstand is en blijft een beroep waarin de Ze kunnen op ons rekenen!’ ” mens centraal staat en waarin gepersonaliseerde contacten van essentieel belang zijn. Didier Delmarcelle Medical Director Toch gaan de consumenten steeds meer op zoek Europ Assistance België naar systemen die ze kunnen activeren in geval van nood. Een doeltreffende communicatie Mobiele applicaties maken het nu echter mogelijk De bijstandsverlening vereist bovenal een doeltreffende om een medisch of technisch probleem te melden communicatie en het gebruik van de meest geschikte zodat er tijd en efficiëntie gewonnen wordt. technologische middelen: ● een snel en efficiënt telefoonsysteem; Dit is bijvoorbeeld het geval met de 24/7-toepassing ● een internetnetwerk voor de verwerking van de van Ethias Assistance of de noodtoepassing en e-mailcommunicatie, de opzoekingen, de geolocatie medische bijstand van Europ Assistance. van klanten en dienstverleners, enz; ● mobiele applicaties die tijd doen winnen, het contact met verzekerden en de procedures bij een schade- geval vergemakkelijken, maar ook het verloop van een dossier opvolgen, advies geven en zelfs live interventies uitvoeren. De reisbijstand en de reisverzekering 21