Logistieke en medische middelen Logistieke en medische middelen over de hele wereld Reisbijstandsspecialisten beschikken over een netwerk dat klaarstaat om overal ter wereld in te grijpen, 7 dagen per week en 24 uur per dag, in de meest complexe situaties . Of het nu gaat om een eenvoudige autopech of een medische nood- situatie, de noden van de reizigers worden met dezelfde aandacht beantwoord door op maat gemaakte oplossingen voor te stellen die almaar innovatiever worden . Om haar klanten te helpen, steunt een hulporganisatie in de eerste plaats op een zeer uitgebreid gedecentra- liseerd netwerk dat over de hele wereld actief is en in zijn globaliteit beheerd en gecontroleerd wordt. Dit netwerk, dat een uitstekende kennis van de plaatselijke, beschikbare middelen combineert met een internationale coördinatie, bestaat uit medewerkers van de onderneming (en haar dochterondernemingen), lokale correspondenten en dienstverleners die allemaal klaarstaan om op elk moment op te treden met snelle en op maat uitgewerkte oplossingen. De operationele teams op de eerste lijn In de verschillende filialen van het bedrijf staan de operationele teams op de eerste lijn om tegemoet te komen aan de noden van de verzekerden. Ze behandelen meerdere miljoenen tussenkomsten per jaar over de hele wereld. Zij beschikken over een krachtige, flexibele en veilige technische infrastructuur: telematica, cartografie, elektronische informatie- overdracht en GPS/GSM-plaatsbepalingssystemen, ... Deze instrumenten maken het mogelijk ter plaatse en in real time op te treden en in alle omstandigheden het Oproepen behandeld door beste serviceniveau aan te bieden. Europ Assistance in 2017 34 Mio 18