Wat zijn de functionaliteiten van de Klantenzone van Europ Assistance?
De Klantenzone biedt een verscheidenheid aan functionaliteiten om het beheer van contracten te vereenvoudigen. Hier zijn de belangrijkste functionaliteiten:
1. Contractbeheer:
- Overzicht contracten
- Status van het contract: geldig, verlopen, in verlenging of open factuur
- Overzicht van de dekkingen en een overzicht van de begunstigden/voertuigen van het contract
- Mogelijkheid om openstaande facturen ( na verlenging / wijziging van het contract) rechtstreeks vanuit de Klantenzone te betalen
2. Wijziging van contracten:
- Wijzigen, toevoegen of verwijderen van begunstigden of voertuigen
3. Bijstandsdossiers en terugbetalingen:
- Historiek van de bijstands- en terugbetalingsdossiers
- Aanvragen van terugbetalingen voor een nieuw dossier of een bestaand dossier, met de mogelijkheid om ondersteunende documenten toe te voegen
- Status van terugbetalingsdossiers opvolgen
4. Persoonlijke informatie:
- Overzicht of wijziging van persoonlijke informatie (contactgegevens en bankgegevens)
5. Communicatievoorkeuren:
- Verzenden van contractuele informatie per e-mail of per post
- Toestemming voor het ontvangen van nieuwsbrieven
6. Documenten en attesten:
- Downloaden van reisverzekeringsattesten
- Downloaden van documenten met betrekking tot contracten: duplicaat van het contract, Algemene Voorwaarden, IPID-formulier, Behoefteanalyse
7. Andere diensten:
- Toegang tot onze applicatie op Apple Store, Google Play of directe link voor het aanvragen van onmiddelijke bijstand
- Toevoeging van de digitale klantenkaart in Apple Wallet en Google Wallet
- Toegang tot de FAQ
- Toegang tot de contactpagina.
Droomt u ervan op reis te gaan? Kies de verzekering die het best bij u past en vertrek met een gerust gemoed.