Moet ik bij een aanvraag voor terugbetaling van medische kosten eerst contact nemen met mijn ziekenfonds?
Hebt u medische kosten gehad in het buitenland?
Europ Assistance uw kosten vergoeden na tussenkomst van uw ziekenfonds (verplichte en bijkomende ziekteverzekering) of van elke andere ziekteverzekering.
Daarom vragen we u eerst de documenten die verband houden met uw medische kosten voor te leggen aan uw ziekenfonds. Het is best om er zelf altijd een fotokopie van te bewaren.
Na de terugbetaling (of weigering) van uw ziekenfonds, kan u ons dan het resultaat van uw aanvraag én de originele documenten bezorgen zodat wij het dossier op onze beurt kunnen behandelen.
Als uw ziekenfonds de terugbetaling weigert, stuur ons dan het attest van weigering met de originele documenten via de post naar
Europ Assistance
Dienst Claims
Kantersteen 47
1000 Brussel
In geval van hospitalisatie dient u onze bijstandsdienst zo vlug mogelijk te contacteren. In dat geval zullen wij de hospitalisatiekosten rechtstreeks ten laste nemen.
Gelieve steeds uw bankrekeningnummer alsook e-mail adres te vermelden bij uw vraag tot terugbetaling.
Droomt u ervan op reis te gaan? Kies de verzekering die het best bij u past en vertrek met een gerust gemoed.