Wat als ik niet naar België kan terugkeren wegens een opgelegde quarantaine of lockdown in het buitenland of een besmetting door het Covid-19?
Indien u in het buitenland ziek wordt, zal Europ Assistance u bijstaan en uw dossier verder opvolgen. Wij zullen de medische kosten ten laste nemen in overeenstemming met de onderschreven bijstandsformule, na onderzoek van uw dossier door onze arts. Voor alle epidemieën, waaronder het Covid-19, zal Europ Assistance steeds de regels moeten naleven die door de plaatselijke overheden opgelegd zijn (bvb. toegang tot de steden of tot de hospitalen) en rekening moeten houden met de sanitaire voorschriften die door de bevoegde instanties worden uitgevaardigd (bvb. quarantaine).
Indien u niet ziek bent, maar enkel getroffen wordt door een quarantainemaatregel of een lockdown, raden wij u aan om contact op te nemen met uw touroperator, uw luchtvaartmaatschappij of uw hotel in verband met de verlenging van uw verblijf. Neem ook contact op met de Belgische consulaire vertegenwoordiging https://travellersonline.diplomatie.be/. In sommige gevallen zullen de Belgische overheden beslissen welke middelen zij inzetten om de Belgische reizigers te repatriëren.
In dit artikel op onze blog vindt u wat meer info over dit onderwerp.
Droomt u ervan op reis te gaan? Kies de verzekering die het best bij u past en vertrek met een gerust gemoed.